مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل تاثیرگذار بر بقای شرکت ها

مطالب دیگر:
📃تحقیق بررسی آموزش و پرورش در دوران ساسانیان📃تحقیق علل نارسانويسي و مشکلات آموزش املاء در دوره ابتدايي📃تحقیق بررسی پردازش اطلاعات کلامی📃تحقیق انواع روش های انشا نویسی📃تحقیق روش های تدريس به همراه تصوير آموزشي📃تحقیق بررسی روش يادگيري مشاركتي📃تحقیق بررسی ساختار آموزش و پرورش کشور برزیل📃تحقیق بررسی ساختارنظام آموزشي ایران📃تحقیق نقش زنان در تغيير الگوي مصرف📃تحقیق و ارزيابي كاركنان آموزش و پرورش📃بررسی انجمن اوليا مربيان📃تحقیق چگونگی آموزش معلمان📃تحقیق تربيت معلم در آموزش و پرورش ایران📃تحقیق علل افت تحصيلي دانش آموزان📃تحقیق انواع شیوه های ترغیب دانش آموزان به مطالعه📃تحقیق علل افت تحصيلي📃تحقیق و ارزيابي عملكرد كاركنان📃تحقیق تاريخچه تربيت معلم در آموزش و پرورش ایران📃تحقیق علل افت تحصيلي دانش آموزان📃تحقیق طرح درس روزانه عربی📃تحقیق خلاقيت و نوآوري در آموزش و پرورش📃تحقیق علت افت تحصيلي دانش آموزان📃تحقیق دلالیل و علل افت تحصيلي در دانش آموزان📃تحقیق آيا مساوي هستند كساني كه مي دانند و كساني كه نمي دانند؟📃تحقیق سناریو
مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل تاثیرگذار بر بقای شرکت ها|41016932|okc|bf|اُ کِی|
در حال حاظر شما فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل تاثیرگذار بر بقای شرکت ها را دنبال می کنید .

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

مفهوم اندازه ی شرکت: اندازه ی شرکت در مطالعات متعدد نمایانگر جنبه های مختلفی از شرکت است. اندازه ی شرکت می تواند نمایانگر اهرم شرکت باشد. اندازه ی شرکت می تواند نمایانگر برتری رقابتی نیز باشد. از آنجایی که سهم بیشتر بازار، نیاز به تولید و فروش بیشتر دارد لذا داشتن منابع مالی کافی و اندازه ی بزرگتر می تواند شرکت را در تولید بیشتر یاری کند تا بتواند مزیت های رقابتی ایجاد نماید. اندازه ی شرکت می تواند توانایی مدیریت و کیفیت طرح های حسابداری باشد و توسعه ی اندازه ی شرکت نشانگر مدیریت قوی است. اندازه ی شرکت می تواند نمایانگر کارایی اطلاعاتی باشد. و در نهایت اندازه شرکت می تواند نمایانگر میزان ریسک کلی شرکت باشد (شورورزی و پهلوان،1389).

اگر چه شروع فعالیت هر شرکت جدید، موجبات اشتغال تعدادی از نیروی انسانی را در پی دارد اما تنها ایجاد بنگاه، بیانگر اشتغال زایی و الزاماً گامی در راستای حل معضل بیکاری نیست. بلکه دوره ی حیات قابل قبول بنگاه ها عامل اساسی در ایجاد اشتغال اثرگذار توسط آن ها محسوب می شود.در میان مجموعه عواملی که دوره ی حیات یک بنگاه اقتصادی را تحت تأثیر قرار می دهد، اندازه ی آن به عنوان یکی از ویژگی های مختص شرکت و مهم ترین عامل تأثیرگذار تلقی می شود. شاید کمتر مطالعه ای را بتوان در این حوزه مشاهده کرد که بررسی تأثیر اندازه بر دوره ی حیات را نادیده انگاشته و آن را به عنوان مهم ترین عامل معرفی نکرده باشد (فیض پور و همکاران، 1390).

در بعضی از مطالعات نقش اساسی در بقا یا شکست یک بنگاه را اندازه شرکت دانسته اند و نشان می دهند که بین اندازه و رشد و یا شکست رابطه وجود دارد (دان و همکاران[1]، 2005). ورود بنگاه های جدیدالورود به فعالیت های اقتصادی همواره با عنوان معیاری اصلی برای سنجش عملکرد بخش یا منطقه محسوب می شود، اما همواره این سؤال که اندازه مطلوب برای یک بنگاه اقتصادی در زمان ورود چه اندازه ای است؟ سوالی است که از دیرباز مورد ارزیابی اقتصاددانان قرار گرفته و برای آن پاسخ های متعددی ارائه گردیده است. درحالی که برخی، اندازه های کوچک را برای بنگاه های اقتصادی در زمان ورود پیشنهاد می کنند، گروه دیگر بر این باورند که بنگاه های بزرگ به دلیل توانایی استفاده از صرفه های ناشی از مقیاس بر بنگاه های کوچک ارجحیت دارند (فیض پور و رادمنش، 1391). به عنوان مثال دان و همکاران (2005) بیان کردند بنگاه هایی که از نظر اندازه شرکت و سهم در بازار بزرگ هستند دارای بقای بیشتری هستند.

[1] Dunne and et al